woensdag 29 april 2009

Stoppen met marketing

In tijden van crisis, is het voor bedrijven zeer verleidelijk te stoppen met het investeren in marketing. Zo stond het bedrijf Bol.com er eind 2002 ook voor. Er waren gigantisch veel kosten gemaakt om de schaal van het bedrijf te vergroten. De IT, het personeel en het marketingbudget waren fors. Maar ook was men nog bezig de klanten (verder) te overtuigen. Maar de vaste kosten gingen van jaar tot jaar omlaag en het break-even punt kwam steeds naderbij. Het verlies was 4 miljoen per jaar, het marketingbudget was eveneens 4 miljoen. Een logische stap leek voor de buitenwacht om dan maar geen marketing meer te doen en daarmee alle risico weg te nemen.

Het getuigt van ondernemerschap, dat men er voor koos om het marketing budget te handhaven en te blijven geloven in eigen potentie en kunnen. Het resultaat anno 2009 is een kerngezond bedrijf, dat nu voor de 2e keer in het bestaan verkocht wordt aan een investeerder genaamd Cyrte.

zie ook: http://www.pluspost.nl/de-spookrijder-van-bol.com-kreeg-gelijk/7269

Geen opmerkingen:

Een reactie posten