zaterdag 16 mei 2009

Persberichten

Promoten van uw webwinkel

Persberichten kunt u zelf schrijven of laten schrijven, bijvoorbeeld bij de lancering van uw webwinkel. Zo’n bericht biedt u de mogelijkheid om mensen te informeren over de producten en diensten die u aanbiedt; hoe uw winkel werkt, wat het concept is en wat de voordelen zijn voor de klanten.

Er zijn diverse online diensten waar men al of niet gratis persberichten kan achterlaten. Dit zijn er een aantal:

hotfrog.nl
nieuwsbank.nl
nieuwsloket.nl
persberichten.biz
persbericht.nl
presscenter.nl
perssupport.nl

Tips voor het schrijven van een persbericht (bron: perssupport.nl):

a. Een persbericht is géén advertentie: dus zonder uitroeptekens of prijsinformatie.
b. Vermijd vakjargon of te gespecificeerde informatie.
c. Vermeld altijd een contactpersoon, telefoonnummer en zorg voor bereikbaarheid.
d. Vermeld een datum van verzending.
e. Beperk het persbericht tot één onderwerp.
f. Geef goed weer waarom uw bericht 'nieuws' is (kop, intro).
g. Verstuur het bericht tussen 8.00 en 17.30 uur.
h. Houd rekening met concurrerend nieuws (bijvoorbeeld Prinsjesdag).
i. Benoem geen krantnamen.
j. Zorg voor goede achtergrondinformatie, beschikbaar wanneer de journalist u belt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten