maandag 12 januari 2009

Uw idee, maar is daar wel markt voor?

Je hebt een geweldig idee, je bent er helemaal weg van. Sterker nog je kookt over van enthousiasme; het is zo'n origineel, goed, geweldig en fantastisch idee, dat je meteen wilt beginnen om het uit te voeren. Je legt een domeinnaam vast, bouwt een webwinkel, vult je spullen in, de prijzen, de omschrijvingen, schaaft het ontwerp nog wat bij voegt plaatjes toe, kleurstellingen, vormen, het wordt helemaal .... jouw smaak, jouw idee, jouw gedachten, jouw wensen.

En vijf maanden later blijkt dat er een hand vol bezoekers komt die heel soms ook nog wat kopen. Het fantastische idee bleek alleen in jouw hoofd te bestaan.

De les uit dit verhaal:

Onderzoek eerst of er markt is voor jouw idee
Ga pas tot actie over als blijkt dat dit het geval is.

Hoe onderzoek je de markt?
Hoe weet je of er vraag is naar bepaalde producten / diensten?
Hoe weet je of er veel concurrentie is op dat gebied?
Hoe ontwikkel je een product of dienst?

Daarvoor heb je de juiste tools nodig. Dan moet je die tools nog leren gebruiken en daarna nog leren toepassen.

Geen gemakkelijke opgave, maar het kan.
Ga naar www.globalcreativeeconomy.com .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten