maandag 16 november 2009

Verhoog de conversie voor aanmelding van uw nieuwsbrief

De nieuwsbrief is een beproefd middel om de communicatie met uw klant te onderhouden. Welke acties kunnen er voor zorgen dat er zo veel mogelijk klanten zich inschrijven en ingeschreven blijven. Zodat u hen voor hen aantrekkelijk nieuws kunt melden over uw producten en/of diensten.
Hier enkele praktische tips voor een optimale conversie bij de aanmelding van de nieuwsbrief.


Het aanbod

Zorg dat het aantrekkelijk wordt om zich te abonneren op de nieuwsbrief. Biedt daartoe wat extra’s, zoals een gratis rapport, download (DVD), muziek bestand of wat past binnen je totale aanbod.


Aanmelden

Vraag alleen om het email adres, met hooguit daarnaast de naam. Dit verlaagt de drempel voor het aanmelden. Elke vraag naar meer gegevens, b.v. telefoonnummer, zorgt voor meer mensen die afhaken. Meer informatie kun je altijd in een later stadium vragen.
Voor het verder overtuigen van de potentiële abonnee: vermeld in het kort wat men qua inhoud van de nieuwsbrief kan verwachten. En laat enkele nieuwsbrieven zien.
Belangrijk is duidelijk te vermelden dat de persoonsgegevens niet aan anderen doorgegeven zullen worden. Dit is de belangrijkste vermelding die ook in de privacy statement op de website vermeld moet worden.

Meld u aan voor de Free of de Pro Webwinkel database

Geen opmerkingen:

Een reactie posten