maandag 23 februari 2009

Meten en meerwaarde

De essentie van ieder bedrijf is: lever meerwaarde voor je klanten, en je klanten zullen trouw en loyaal zijn. Trouwe en loyale klanten vormen het bestaansrecht van een bedrijf, zoals iedereen weet.

Hoe weet je als bedrijf, dat je meerwaarde levert voor je klanten?
Ten eerste kun je het hen eenvoudig vragen. Stel een vragenlijstje op en stel hele specifieke vragen. Zo lever ik via mijn website www.e-commercewebwinkel.nl gratis Tien Top Tips voor het opzetten en beheren van een winstgevende webwinkel. Zodra mensen deze ontvangen hebben, kunnen zij zelf zien of zij dit inderdaad Top Tips vinden. Het is dan voor mij van belang om er achter te komen of men het er mee eens is dat dit inderdaad Top Tips zijn.

Een goed instrument om te achterhalen wat mensen denken over je aanbod is de web enquête. Dat is een stukje software waarmee je diverse soorten vragen kunt formuleren, deze online zetten en daar via email inschrijvers op de gratis tips naar toe kunt sturen. Mensen hoeven alleen opties aan te vinken, waardoor het weinig tijd en inspanning kost om deze in te vullen.

Een online oplossing voor het samenstelling van een enquete is http://vizzualforms.com/.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten