woensdag 18 februari 2009

Google plaatst e-Commerce Webwinkel Landingpage op de eerste pagina

De landingpage behorende bij deze blog is door Google op de eerste pagina van de zoekresultaten geplaatst. Tik de term e-commerce webwinkel in in Google en u vindt de LandingPage Plus op de eerste pagina van de zoekresultaten. Er zijn enkele elementen die de exacte positie van de landingpage mede bepalen, heb ik vandaag ontdekt.

De betreffende landingpage ben ik momenteel uitgebreid aan het testen. Dat houdt in dat ik telkens 1 element wijzig en daarna wacht ik een paar dagen en dan kan ik zien wat de bezoekers op de lp hebben gedaan. (Dit door te 'tracken', maar daar kom ik in een andere tekst nog eens op terug). Zodra de resultaten beter zijn dan bij vorige tests, blijft dat item in die vorm aanwezig. Gisteren heb ik de kop veranderd, hetgeen meteen een daling van 5 plaatsen in de organische zoekresultaten tot gevolg had. Ik heb namelijk de belangrijkste zoekterm gewijzigd in de kop; het woord e-commerce weggelaten. Dit zal de eerste reden zijn van de daling. De letterlijke term komt immers minder vaak voor in de tekst. De test moet echter uitwijzen of de kop zo gehandhaafd blijft. Via Google Adwords komt er een constante stroom bezoekers naar de site en die zorgt voor meetbare resultaten. Als de resultaten uiteindelijk beter uitvallen zal de wijziging gehandhaafd blijven.

Een tweede reden van daling zal zijn: de concurrerende sites zijn of niet veranderd; waardoor mijn site ten opzicht van deze sites minder scoort; of zijn verbeterd, t.o.v. www.e-commercewebwinkel.nl

Daarnaast las ik zojuist een bericht, dat Google ook goed geoptimaliseerde blogteksten opneemt in de organische zoekresultaten. Dat is goed nieuws, dan wordt je als trouwe blogger extra beloond voor je inspanningen. Het lijkt me vanuit Googles standpunt een goed inititatief; wij, de mensen die informatie zoeken zijn alleen maar gebaat bij snelle en goede resultaten.

In de volgende blog zal ik wat meer vertellen over tracken en testen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten