zaterdag 10 oktober 2009

Een voorbeeld van het offline promoten van je webwinkel

TNT Post is een bekende brief en pakketbezorgdienst. Onlangs heeft dit bedrijf de webwinkel geopend www.sjopze.nl. Dit is een prachtige strategische aanvulling op hun hoofdactiviteit. De shop biedt artikelen aan op het gebied van fashion, lifstyle, elctronica, reizen en entertainment. De artikelen worden geleverd door diverse (web)winkeliers. Sjopze.nl is dus een vorm van een affiliate webwinkel; als je op een artikel klikt, kom je in de oorspronkelijke webwinkel.
Er staan telkens voor een bepaalde periode artikelen in de aanbieding. Deze aanbiedingen worden middels folders huis aan huis verspreid bij ongeveer een miljoen huishoudens. In wijken waar webwinkelen het meest is ingeburgerd komen deze folders in de bus. Daarbij is het postbedrijf uitgegaan van gegevens uit De Thuiswinkel Markt Monitor van Blauw Research en cijfers van zusterbedrijf Cendris.
Via Sjopze worden ook de andere webwinkels gepromoot.

Lees verder in de Pro Database (bestellen)

Klik hier als u al een abonnement heeft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten